Talpa Network
AudioNova International
RTL Nederland / Buienradar
ANWB
Microsoft Nederland
Microsoft MEA
Microsoft Western Europe
Microsoft World Wide
Royal Dutch Shell
Centric
Ultrasound Voucher
Esbi
Hewlett Packard
Siemens
Out in Africa Tours
Dialicious
Trendhopper International
Avery Dennison
Health Shield
Accident Group
Allure Uitzendbureau
Business Intelligence BV [BI4U]
De Mariannehoeve
Echopraktijk Drechtsteden
Hulppagina Seksueel Geweld
New Century Recruitment
Internet Marketing Onderzoek
Rotterdam Culturele Hoofdstad
Van Brienen Consulting

en meer...
1 2 3 4 5



MICROSOFT NEDERLAND
RAAD VAN ANDERS
Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Twee keer per jaar houdt Microsoft Nederland de “Raad van Anders”. Dit is geen bestuur of adviesorgaan, maar een groep mensen die hun visie delen met betrekking tot Microsoft en haar werkwijzen, zoals “Het nieuwe werken”, tijd- en plaatsonafhankelijk werken, met een focus op resultaten.

Voor dit project was ik de senior project manager voor NoSuchCompany, het communicatie bureau, dat de websites ontwierp en vervaadigde.



MICROSOFT NEDERLAND
COMPUTERWIJKDOOS

Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Naast het verkopen van software geeft Microsoft ook veel aan de gemeenschap. Dit project is opgezet voor Computerwiijk, een organisatie met als doelstelling het stimuleren van computergebruik onder mensen met een achterstand.

Het project behelst een animatie van de “Computerwijkdoos”. Een doos die laat zien wat Computerwijk doet voor de gemeenschap. Deze animatie is gemaakt met relatief nieuwe Microsoft technologie (Silverlight) in combinatie met 3D animaties.

Voor dit project was ik de senior project manager voor NoSuchCompany, het communicatie bureau, dat de animatie vervaardigde.



MICROSOFT NEDERLAND
MID MARKET RELATIONSHIP PROGRAM
Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Het Mid Market Relationship Program is een Microsoft programma dat Microsoft Mid Market klanten binnen diverse segmenten informeert over de status en details van het afgesloten contract door middel van direct mail en e-mail.

Het concept voor het programma is opgezet door de Microsoft Corporation. In het kort worden e-mails en direct mails samengesteld uit copy blokken en afbeeldingen. Deze blokken worden automatisch ingelezen in de mail op basis van klantinformatie in de database. Door dit geautomatiseerde proces kan iedere mail, in theorie, anders zijn en perfect afgestemd op de behoefte van de specifieke klant.

Als senior project manager was ik verantwoordelijk voor de kostencalculaties, procesanalyses en de opstartfase van het project. De opstartfase bestond uit de technische vervaardigen van de direct mail engine en templates, en het opstarten van het project als geheel. Gedurende de looptijd van het project was ik eindverantwoordelijke en vervaardigde de documentatie en training voor collega’s om het project na de opstartfase over te nemen.



MICROSOFT NEDERLAND
LOCALISATIE PROJECT
Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Niet alle projecten hoeven complex te zijn om op te zetten en te managen. Voor Microsoft Nederland heb ik ook diverse localisatie projecten gemanaged voor Office 2010 en Windows 7 websites en banners. Deze websties waren vervaardigd voor de Microsoft Corporation en werden door ons gelocaliseerd voor de Nederlandse markt. Het proces behelste het maken van begrotingen, het managen van de vertalingen en localisatie en het beheer en de kwaliteitsbewaking van het project als geheel.



MICROSOFT NEDERLAND
ATTACH-IT
Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Een van de uitdagingen waar Microsoft en HP mee te maken hebben is dat distributeurs niet routinematig Microsoft software aanbieden bij de verkoop van HP ProLiant servers. De doelstelling was om het percentage waarbij dit gebeurd te verhogen van 7% naar 25%. Aangezien distributeurs “gebombardeerd” worden met campagnes werd besloten niet alles in een keer weg te geven, maar de spanning gedurende de champagne op te bouwen, waarbij de medewerkers nauw werden betrokken.

De spanning werd opgebouwd d.m.v. een googeltruuk en een show. Na de show kregen de medewerkers een link naar een website waarop video’s stonden met meer truuks en waarop meer informatie te vinden was over hoe de twee producten samen te verkopen waren. Iedere week ontvingen zij een nieuwe link naar een video welke op een leuke manier liet zien hoe mensen de software konden “attachen”! De Attach rate werd verhoogd naar 39%. 14% hoger dan de doelstelling! Dit project heeft World Wide Best Practice Awards gewonnen van zowel Microsoft als HP.

Ik was een van de mensen die het project leidde (vanuit de IT kant) en diverse online materialen vervaardigde.