Talpa Network
AudioNova International
RTL Nederland / Buienradar
ANWB
Microsoft Nederland
Microsoft MEA
Microsoft Western Europe
Microsoft World Wide
Royal Dutch Shell
Centric
Ultrasound Voucher
Esbi
Hewlett Packard
Siemens
Out in Africa Tours
Dialicious
Trendhopper International
Avery Dennison
Health Shield
Accident Group
Allure Uitzendbureau
Business Intelligence BV [BI4U]
De Mariannehoeve
Echopraktijk Drechtsteden
Hulppagina Seksueel Geweld
New Century Recruitment
Internet Marketing Onderzoek
Rotterdam Culturele Hoofdstad
Van Brienen Consulting

en meer...




HEWLETT PACKARD
ATTACH-IT
Opdracht vervuld tijdens mijn dienstverband bij communicatiebureau NoSuchCompany.

Een van de uitdagingen waar Microsoft en HP mee te maken hebben is dat distributeurs niet routinematig Microsoft software aanbieden bij de verkoop van HP ProLiant servers. De doelstelling was om het percentage waarbij dit gebeurd te verhogen van 7% naar 25%. Aangezien distributeurs “gebombardeerd” worden met campagnes werd besloten niet alles in een keer weg te geven, maar de spanning gedurende de champagne op te bouwen, waarbij de medewerkers nauw werden betrokken.

De spanning werd opgebouwd d.m.v. een googeltruuk en een show. Na de show kregen de medewerkers een link naar een website waarop video’s stonden met meer truuks en waarop meer informatie te vinden was over hoe de twee producten samen te verkopen waren. Iedere week ontvingen zij een nieuwe link naar een video welke op een leuke manier liet zien hoe mensen de software konden “attachen”! De Attach rate werd verhoogd naar 39%. 14% hoger dan de doelstelling! Dit project heeft World Wide Best Practice Awards gewonnen van zowel Microsoft als HP.

Ik was een van de mensen die het project leidde (vanuit de IT kant) en diverse online materialen vervaardigde.